KASIH DIPAUT


I made this widget at MyFlashFetish.com.

AL-QURAN

AS-SUNNAH

ZIKRULLAH

Zikrullah
Masyarakat Kini

selama aku menanti hidup yang kian kompleks dengan berbagai-bagai pemikiran, aku terpana dengan sesuatu yang cukup aku khuatiri. tatkala aku terlihat di dada-dada akhbar, masing-masing melontarkan kata-kata nista. masing-masing kononnya menegakkan kebenaran. tidakkah mereka berfikir mengapakah kita perlu bertelagah sesama manusia? tidakah mereka positif dalam menangani masalah yang tiada penghujungnya? siapakah mereka semua? siapa yang makan cili, dialah yang akan rasa pedasnya.

manusia memang diiktiraf oleh Sang Pencipta, tapi di manakah letaknya pengiktirafan itu? di mana? aku semakin tertanya-tanya. siapakah yang menolak pengiktirafan ini? jika ditanyakan soalan ini, tiada siapa yang mengaku. masing-masing berpaling. aku cukup hairan dengan situasi ini. mereka berpelajaran, tetapi berperangai seperti mereka yang cukup "berpelajaran".

aku cukup berharap keadaan ini tidaklah berpanjangan. kita sama agama, sama bangsa, sama negara. kita duduk dalam satu negara yang sudah cukup aman dan makmur. kemanakah kita ingin pergi jika kita terus macam ni? fikirkanlah tentang apa yang terjadi pada negara lain yang telah menderita dengan perkara seperti ini. tepoklah dada, tanyalah iman...

(maaf, post kali ni agak pendek kerana aku hanya ingin luahkan isi hati yang terbuku ni semaga diambil iktibar pada semua masyarakat)
Labels: | edit post
0 Responses
Related Posts with Thumbnails

BICARA UMMAH

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

IKLAN